Nagyon sok mindent tanultam a székhelyszolgáltatásról

Sokak számára még ma is idegenül hangzik a székhelyszolgáltató fogalma. Hogy mi is ez az egész, arról én is nemrégiben szereztem tudomást, mikor az egyik barátnőmnek panaszkodtam, hogy sajnos nagyon sok levelet nem tudok átvenni, mert épp nem tartózkodom a műhelyemben, és órákat vesz el hetente az, hogy a postán sorakozom.

Ő kérdezte meg, hogy hát miért nincs nekem székhelyszolgáltatóm? Ha lenne, ezek és sok más dolog is sokkal egyszerűbbé válna. Fejlesztőjátékok tervezésével és készítésével foglalkozom és szerencsésnek mondhatom magam, mert pár év alatt eljutottam oda, hogy sikerült a polgári foglalkozásomat otthagynom és most már csak a saját vállalkozásom bevételeiből élek.

A székhelyszolgáltató fogalma mégis idegen volt számomra. Bevallom, soha nem voltam oda az ilyen típusú hivatalos ügyekért, az egész inkább frusztrál, minthogy érdekeljen. Szerencsémre van egy nagyon jó könyvelőm és bár a felét nem értem annak, amit mond, de megbízom benne és mindent a lehető legjobban csinál. Legalábbis ez a tapasztalatom.

Visszatérve a székhelyszolgáltató fogalmára, minderről a barátnőm tanácsára a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalon tájékozódtam. És ha már itt voltam, mindent alaposan átolvastam, hogy eldönthessem, hogy szeretném-e ezt vagy sem. Természetesen a végén igennel válaszoltam, de mindjárt megmutatom, hogy miért is.

Egy vállalkozásnak van székhelye, telephelye és időnként fióktelepe. Én magam sem voltam tisztában azzal, hogy mit is jelentenek ezek, sőt, szerintem félreértésben éltem. A székhely maga a bejegyzett hivatalos levelezési cím. Székhellyel minden vállalkozásnak rendelkeznie kell, ez az a hely, ahol biztosítva van minden olyan irat fogadása, ami hivatalos. Tehát okiratokat, jognyilatkozatokat ide lehet kézbesíteni. És ez még nem minden, mert ez az a hely, ahol tárolják, iktatják és elérhetővé is teszik egy esetleges ellenőrzés során. Ami még fontos, mondjuk ezzel magam is tisztában voltam, hogy arra az ingatlanra, ahol a székhely van, el kell helyezni a cégtáblát, és ennek közterületről is láthatónak kell lennie.

És itt már kezdődnek a bonyodalmak, mert ugyanis van lehetőség arra, hogy egy cég ne a székhelyét jelenítse meg a központi ügyintézés helyeként. Ezt egyébként fel kell tüntetni a cégjegyzékben és a létesítő okiratban is. Szóval van a székhely, ahová mennek a hivatalos iratok és lehet a központi ügyintézés helye, ahol maga a döntés zajlik, és minden ügyintézés, ami a céggel kapcsolatos. Az én esetemben ez a kis műhelyem, ahol van egy irodácskám is.

székhelyszolgáltató fogalma

A székhelyszolgáltató fogalma tehát itt már önmagától is érthetővé válik. A cégünk székhelye lesz ez a hely, ahová mennek a hivatalos iratok. A szekhelyszolgaltatas24.hu pedig ezt kínálja az ügyfeleknek. Kiváló áron és megbízható szolgáltatást. Nagyon-nagyon sok időt spórolhatunk azzal, ha székhelyszolgáltatást veszünk igénybe, nem is beszélve arról, hogy így biztosan nem fogunk megfeledkezni semmiről sem.

Hogy mit is kínál pontosan a szekhelyszolgaltatas24.hu? Budapesten több címen is kínál székhelyszolgáltatást. Online ügyintézési lehetőséget, budai és pesti székhelyet, saját ügyvédet és azt is, hogy átveszik és beszkennelik és el is küldik a hivatalos leveleket. Mindezt pedig iparűzésiadó-mentes helyen is kínálják Újlengyelben, ahol nem kell ilyen típusú adót fizetni. Ezzel pedig még jobban járhatunk, hisz nagy bevételnél már igen nagy mértékre rúghat az iparűzési adó.

Maga a székhelyszolgáltatás teljesen törvényes dolog és én most már csak javasolni tudom mindenkinek, hogy járjanak utána, nézzék meg, tanulmányozzák. Szerintem a legtöbb vállalkozónak megéri igénybe vennie a székhelyszolgáltatást, az élet könnyebb, egyszerűbb lesz általa. A székhelyszolgáltató fogalma nem is olyan bonyolult, mint elsőre gondolnánk. Elégedett ügyfélként boldogan javaslom mindenkinek.